…aneb Nejvíce reálný Jurský park vůbec
Sotva se mi chce věřit, že jsem o něm na stránkách blogu ještě vůbec nepsal. Jedna z mých nejoblíbenějších počítačových her teenagerských let a rozhodně zdaleka nejlepší s tématikou dinosaurů. Na svou dobu (vydání v říjnu 1998) měla zcela revoluční design, bohužel však nebyla kvůli překročení rozpočtu dokončena a byla vydána vlastně jen ve své zkrácené úpravě. Přitom jde o zcela revoluční kousek, minimálně co se grafiky a atmosféry týče. Nejrealističtější procházka po ostrově Isla Sorna, plném nebezpečných a inteligentních dinosaurů, tak by asi zněl můj skromný (a trochu infantilní, jelikož emocionálně zatížený) verdikt, samozřejmě značně poplatný mé sympatii k danému žánru. Zmíněná hra by opravdu stála za pokračování, o kterém se bohužel už tak nějak přestalo časem mluvit. Pokud se k tomuto nyní již archivnímu kousku softwaru dostanete, určitě si jej zahrajte – nejspíš nebudete zklamáni. Více už viz (z větší části můj) článek na wikipedii:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Trespasser
———
„We worked long into the night, feeling at times, as if the whole of the Earth had fallen away outside, leaving only the darkness, the work, the endless questing…into the past. It was 3 AM and the soda cans were strewn all around the room. For a hundreth times, we ran the extraction sequence. And then, it opened up. The code read truth. Nedry and I starred into the monitor, straight back through 650 thousand centuries. Dennis, what are we looking at here? As Nedry taped, the world seemed to hold its breath – and for a moment – we stood at the turning point between two great planetary eras: A million year reign of Man and the Age of the dinosaurs.“ John Parker Hammond, Jurassic Memoirs